Ainejärjestöjen tukeminen vuodesta 2016 eteenpäin

Tiedon- ja arkistonhallinnan ammattiyhdistys ry (TAAY) myöntää hakemuksesta rahallista tukea historia- ja informaatiotieteiden opiskelijoiden ainejärjestöjen ekskursio- tai tapahtumatoiminnalle, jotka liittyvät arkistoihin tai asiakirjahallintaan.

Tuettavat tapahtumat voivat olla muodoltaan esimerkiksi ekskursioita tai muita vastaavankaltaisia tapahtumia. Keskeistä on, että opiskelutapahtuma liittyy jollain tapaa arkistoalaan. Ainejärjestöjen historianopiskelijat voivat esimerkiksi tehdä yhdessä opintomatkan arkistoihin tai tutustua asiakirjahallinto- ja arkistoalan työpaikkoihin, kutsua alan asiantuntijoita luennoimaan, tai muuten hyödyntää arkistoalan kattavaa tarjontaa osana kyseistä opiskelijatapahtumaa.

Ehtona tuen saamiselle on Arkistoalan ammattiyhdistys ry:ltä saadun avustuksen mainitseminen tapahtuman yhteydessä, ja/tai siitä myöhemmin kertominen jossain yhteyksissä, esimerkiksi ainejärjestölehden kirjoituksessa.

Tukea myönnettäessä etusijalla ovat uudet hakijat. Arkistoalan ammattiyhdistys ry:n hallitus päättää aina tapauskohtaisesti tuettavat kohteet, ja myönnettävän rahallisen avustuksen suuruuden.

Lisätietoja:

koulutus- ja opiskelijavastaava Ville Antikainen